"להתחזק בתורה ולהיזהר מסכנות": מרן ראש הישיבה במכתב מיוחד

    נתי קאליש No Comments on "להתחזק בתורה ולהיזהר מסכנות": מרן ראש הישיבה במכתב מיוחד

    לרגל סיום זמן קיץ ותחילת חופשת בין הזמנים, מנהיג הציבור הליטאי מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א קורא במכתב מיוחד לקבוע עיתים לתורה ולשמור על כללי הזהירות במהלך החופש | המכתב המלא

    צילום: Shlomi Cohen/Flash90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת סוף זמן קיץ ולרגל תחילת ימי בין הזמנים כתב מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א מכתב חיזוק בו הוא קורא להתחזק גם בימי בין הזמנים בקביעות ללימוד ומוסיף  אזהרה על טיולים שעלולים להביא לידי סכנה.

    את מכתבו פותח מרן הגרי"ג: "לאחי ורעי היקרים נ"י, ברוכים תהיו, בהתקרב ימי בין הזמנים חובתנו לשוב ולהזכיר את הדברים הידועים זה מכבר, כי ימי בין הזמנים אינם ימים של פטור מעסק התורה ח"ו, אלא הם ימים שנועדו ליתן ריווח בין פרשה לפרשה, ולכן צריכים לראות שח"ר לא יהיה בימים אלו רפיון מתורה ועבודת השם, אלא שיהא זה זמן של מנוחה לשם שמים כפי הנצרך לקיום התורה והמצוות, ולא מתוך פריקת עול ח"ו".

    "ולכן מוכרח שיהיה לכל אחד ולאו דוקא בני תורה, סדרים קבועים, לעסק התורה, תפלה, ועסק המוסר, והדרך הטובה להתחזק בעסק התורה בבין הזמנים היא, על ידי שאדם מסדר לעצמו סדרי לימוד, בזמן קבוע, במקום קבוע, וללמוד דבר קבוע, וטוב גם שיהא הלימוד עם חברותא ולכה"פ בחלק מהיום, ועי"ז להמשיך הדבקות בתורה גם בימי בין הזמנים, כל א' כפי כוחו" הוסיף ראש הישיבה.

    "ויש ליזהר מאד שלא לצאת לטיולים (מלבד במסגרת הישיבה או המשפחה), כי יש בזה סכנה לגוף ולנפש, וכבר היו הרבה אסונות מחמת הטיולים רח"ל, ואמנם יש צורך במנוחה אך לא בפריקת עול תורה, כי זה דבר חמור מאד. ומאחר שבימים אלו, לא כל הזמן נמצאים בסביבה של תורה, ראוי לכל אחד להיזהר בהנהגתו שיהא בה קידוש שם שמים, ולהתנהג כראוי לבני מלכים מאן מלכי רבנן. ויהי רצון כי כל המתחזקים בעסק התורה בימי בין הזמנים, יזכו לסייעתא דשמיא כל השנה" חתם מרן ראש הישיבה את מכתבו.

     



    0 תגובות